تركيدن ایران فوتبال فوتبالی مراسم ختم

تركيدن: ایران فوتبال فوتبالی مراسم ختم مراسم تشییع فدراسیون فوتبال علی خسروی کارشناس داوری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی احمدي‌نژاد دستاورد «راديكاليسم راست»

با بازداشت بقایی و مشایی آینده جریان محمود احمدی نژاد وارد فاز جدیدی شده است هست. این در حالی است که احمدی نژاد همچنان با نوشتن نامه به مسئولان نظام و همچنین بس

احمدي‌نژاد دستاورد «راديكاليسم راست»

احمدي نژاد دستاورد «راديكاليسم راست»

عبارات مهم : سیاسی

با بازداشت بقایی و مشایی آینده جریان محمود احمدی نژاد وارد فاز جدیدی شده است هست. این در حالی است که احمدی نژاد همچنان با نوشتن نامه به مسئولان نظام و همچنین بست نشینی در بقاع متبرکه به اعتراضات خود نسبت به ساختار های نظام ادامه می دهد. با این وجود پرسش مهمی که این روزها ذهن افکار عمومی جامعه را به خود مشغول کرده است تصویر العمل مسئولان نظام به احمدی نژاد و نزدیکان اوست. از سوی دیگر این روزها اخباری مبنی بر فیلترینگ خبر رسان تلگرام در فضای رسانه ای کشور به وجود آمده که باعث سوالات متعددی در بین مردم شده است است.

احمدي‌نژاد دستاورد «راديكاليسم راست»

به همین علت و جهت تحلیل و بررسی این مباحث با آیت ا… محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم گفت وگو کردیم. آیت ا… غرویان اعتقاد است: «احمدی نژاد درس عبرت بزرگی جهت تاریخ سیاسی کشور عزیزمان ایران خواهد شد تا بعد از آن کسی خود را اندیشه مطلق و حقیقت محض قلمداد نکند. هر جریان سیاسی باید این احتمال را در نظر داشته باشد که روزی در اوج است و روزی نیز ممکن است در حضیض قرار داشته باشد. این در حالی است که احمدی نژاد و حامیانش هیچ احتمالی جهت شکست و در حضیض قرار داشتن جهت خود در نظر نگرفته بودند و به جای اینکه در اندیشه های خود بازبینی کنند در برابر ساختارهای نظام قرار گرفته اند». در ادامه متن گفت وگوی «آرمان» با آیت ا… غرویان را از نظر می گذرانید.

استیضاح های ناکام آخر سال گذشته در مجلس شورای اسلامی چه تاثیری در رویکرد دولت در سال تازه خواهد گذاشت؟ آیا دولت با توجه به این استیضاح ها محتاط تر از گذشته حرکت خواهد کرد؟

دولت آقای روحانی از ابتدای روی کار آمدن با سختى ها و آسانى ها ها و هجمه های زیادی از سوی دلواپسان مواجه بوده هست. این در حالی است که رویکرد دولت آقای روحانی همانند آیت ا… هاشمی اعتدالی هست. با این وجود همان افرادی که در بعضی شرکت ها و نهادها با آقای هاشمی مسئله داشتند و ایشان را تخریب می کردند، با آقای روحانی نیز مسئله دارند و تلاش می کنند به شکل های متفاوت در مسیر حرکت دولت کارشکنی کنند.

با بازداشت بقایی و مشایی آینده جریان محمود احمدی نژاد وارد فاز جدیدی شده است هست. این در حالی است که احمدی نژاد همچنان با نوشتن نامه به مسئولان نظام و همچنین بس

به نظر من استیضاح سه وزیر دولت در آخر سال گذشته نیز منشأ سیاسی داشت و یک جریان سیاسی در مجلس حضور داشت که تلاش می کرد با این حربه دولت را با چالش جدی مواجه کند. بنده قصد ندارم عنوان کنم که عملکرد دولت بی نقص و بدون ضعف هست. با این وجود استیضاح سه وزیر دولت آن هم در آخر سال و در شرایطی که دولت نیازمند تمرکز جهت مدیریت اوضاع مردم بود نشان می دهد که بعضی همچنان با عینک سیاسی و جناحی به دولت نگاه می کنند، البته دولت نیز باید این هشدار و تذکرات را در جهت مثبت خود جدی بگیرد و در بعضی عملکرد های غیرقابل قبول خود تغییرات مثبت و روبه جلویی نشان بدهد.

دولت دوازدهم آقای روحانی با انتقادهای زیادی از سوی حامیان انتخاباتی خود و از جمله اصلاح طلبان نیز مواجه شده است هست. به عنوان مثال مطرح می شود که در بخش هایی از طراحی استیضاح سه وزیر دولت، بعضی نمایندگان اصلاح طلب هم همکاری داشته اند. آیا دولت آقای روحانی با ضعف کارآمدی و افتادن در ورطه روزمرگی مواجه شده است است؟

آقای روحانی وعده های زیادی به مردم دادند که بااهمیت ترین آنها آزادی سیاسی در بین احزاب و گروه های سیاسی بود. این در حالی است که براساس بیانات بعضی از نمایندگان و از جمله آقای مطهری قرار بود تا قبل از نوروز مساله حصر نیز به نتیجه برسد. با این وجود این مساله نیز محقق نشد و هنوز مشخص نیست که در چه مرحله ای قرار دارد. به همین علت نیز عمل کردن به وعده هایی که آقای روحانی به مردم داده نیازمند تدبیر و درایت جدی تری هست. به نظر من دولت باید انقلابی تر و با تحرک بیشتری در سال تازه نسبت به سال گذشته عمل کند تا بتواند به صورت جدی تری به وعده هایی که به مردم داده است عمل کند.

احمدي‌نژاد دستاورد «راديكاليسم راست»

عده ای اعتقاد دارند که آقای روحانی روی بعضی از مطالبات جدی حامیان انتخاباتی اش مانند جلوگیری از فیلترینگ خبر رسان تلگرام و بعضی محدودیت های سیاسی پافشاری نمی کند و به دنبال این است که با عدم ورود جدی و صریح به این پرسشها جهت دولت هزینه سازی نکند. اگر این نظر را درست فرض کنیم، آیا محافظه کاری در نهایت به ناکارآمدی دولت منجر نخواهد شد؟

مطالباتی که مردم از دولت آقای روحانی دارند براساس نیازها و وعده هایی است که آقای روحانی به آنها داده هست. در نتیجه مردم هیچ انتظار بی جایی از دولت آقای روحانی ندارند. به همین علت نیز آقای روحانی باید در مسائلی که باعث حساسیت مردم می شود و نمونه بارز آن فیلترینگ خبر رسان تلگرام است با قاطعیت واکنش‌ها کند و اجازه ندهد رویکرد دولت باعث ناامیدی مردم و حامیان دولت شود.

در شرایط کنونی اینترنت و به خصوص خبر رسان تلگرام به یک کشمکش بین تندروها و اعتدالگرایان و اصلاح طلبان و حتی بخش های روشن و معتدل اصولگرایان تبدیل شده است که هر کدام با توجه به نظر های خود راجع به آن اظهارنظر می کنند. از سوی دیگر از مواضع اخیر دولت و به خصوص وزیر ارتباطات چنین برمی آید که دولت همچنان مصمم به آزادی اینترنت است و قصد ندارد در این زمینه محدودیت ایجاد کند. با این وجود تجربه نشان داده که این همه اختیارات این مساله در اختیار دولت نیست بلکه نهادهای دیگری نیز در این زمینه دخالت دارند.

با بازداشت بقایی و مشایی آینده جریان محمود احمدی نژاد وارد فاز جدیدی شده است هست. این در حالی است که احمدی نژاد همچنان با نوشتن نامه به مسئولان نظام و همچنین بس

فضای مجازی جهت کشور درحال توسعه ای مانند کشور عزیزمان ایران یک وقت است یا تهدید؟

اگر ما به ورود تکنولوژی های تازه به کشور عزیزمان ایران دقت کنیم متوجه می شویم که در ابتدا بعضی از گروه ها با حضور این پدیده های تکنولوژیک مخالفت کردند و آن را به ضرر مردم و کشور می دانستند. با این وجود بعد از مدتی که کاربرد مثبت آن جهت همگان آشکار شد، این مخالفت ها کم کردن پیدا کرد و در بعضی مواقع به حمایت و پشتیبانی نیز تبدیل شد. نمونه بارز این مخالفت ها راجع به اینترنت و گوشی تلفن همراه وجود داشت که در ابتدا که وارد کشور شده است بود با مخالفت ها و محدودیت هایی از سوی گروه های متفاوت اجتماعی و سیاسی مواجه شد. بعضی حتی پا را از مخالفت های معمولی فراتر گذاشته و عنوان می کردند که استفاده از پدیده های تازه تکنولوژیک حرام است.

احمدي‌نژاد دستاورد «راديكاليسم راست»

با این وجود همین افراد هنگامی که به شاخصه های مثبت این پدیده های تازه آگاهی پیدا کردند و متوجه شدند که می توان از این پدیده های تازه در جهت گسترش فرهنگ اسلامی استفاده کرد از آن حمایت کردند و نظر گذشته خود را نقض کردند. به نظر می رسد این اوضاع جهت اینترنت و به خصوص خبر رسان تلگرام نیز وجود دارد و می توان از اینترنت به صورت صحیح و در جهت حل پرسشها کشور استفاده کرد. ما باید فرهنگ استفاده صحیح از اینترنت را به مردم آموزش بدهیم و نه اینکه با آن مبارزه کنیم. تجربه تاریخی نشان داده که مبارزه با اینترنت و به خصوص خبر رسان تلگرام نتیجه تصویر به همراه داشته و راه حلی دقیق و منطقی نیست.

آیا درست است که بعضی اینترنت را به امنیت کشور گره بزنند؟ آیا اینترنت این توانایی را دارد که در امنیت کشور اخلال به وجود بیاورد؟ آیا این گونه استدلال نوعی فرار به جلو جهت عدم پاسخگویی به مطالبات مردم در این زمینه نیست؟

نمی توان منکر تاثیرگذاری اینترنت جهت مناسبات اجتماعی در جامعه شد. با این وجود ریشه های پدیده های اجتماعی مانند ناآرامی های دی ماه سال گذشته را باید از منظر جامعه شناسی، روانشناسی و مردم شناسی مورد بررسی قرار داد. به نظر من نباید این پدیده های اجتماعی را به آسانی و بدون تأمل و مطالعه، در ابتدا و در نخستین گام به اینترنت و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … گره زد. بدون شک ریشه این پرسشها را باید در پرسشها فرهنگی، سیاسی، فکری و حتی عقیدتی جست وجو کرد. ابزارها مانند اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … همواره در خدمت افکار و اندیشه ها قرار دارند و نمی توانند علت و علت پدیده های اجتماعی به شمار بروند. ابزارهایی مانند اینترنت به همان اندازه که می توانند در خدمت اندیشه های مثبت و سازنده قرار بگیرند می توانند افکار منفی و مخرب را ترویج کنند. در نتیجه باید ریشه های پدیده های اجتماعی را به صورت عمیق تر و با تعمق بیشتری مورد تحلیل و بررسی قرار داد. ابزارها فی نفسه نمی توانند به شکل گیری پدیده های اجتماعی دامن بزنند و بلکه وسیله ای جهت انتقال خبر هستند که اندیشه های سازنده یا مخرب را گسترش می دهند.

آیا روزی را تصور می کردید که محمود احمدی نژاد به صراحت در برابر ساختارهای نظام بایستد و با مخاطب قرار دادن مسئولان تراز اول جمهوری اسلامی به دنبال رسیدن به اهداف خود باشد؟

انسان حکیم همواره درصدی را جهت احتمال اشتباه در افکار و واکنش‌ها خود در نظر می گیرد. اگر کسی احساس کند که حق مطلق و حقیقت محض است و هیچ درصدی جهت خطای خود در نظر نگیرد به مرور وقت دچار پرسشها جدی خواهد شد. این اوضاع جهت احمدی نژاد وجود داشته هست. احمدی نژاد همواره احساس می کرد که خود و اطرافیانش حق مطلق هستند و حقیقت محض را در اختیار دارند.

بنده در یک مقطع زمانی در یک حلقه فکری حضور داشتم که این افراد گمان می کردند اسلام مطلق هستند و هر چه می گویند حقیقت محض هست. به همین علت نیز بنده در نهایت این حلقه را ترک کردم و مسیر دیگری را در پیش گرفتم. نگاه فیلسوفانه و حکیمانه به پرسشها اجتماعی و سیاسی اقتضا می کند که انسان همواره جانب احتیاط را در نظر بگیرد و درصدی را جهت احتمال اشتباه در نظر داشته باشد. در گذشته بعضی که احمدی نژاد را در هاله نور می دیدند و وی را نماینده امام زمان(عج) خطاب می کردند. به نظر من همین افراد نیز باید امروز نسبت به مواضع ساختارشکنانه احمدی نژاد پاسخگو باشند و به افکار عمومی پاسخ بدهند که آیا و به چه علت از احمدی نژاد حمایت کردند. بدون شک احمدی نژاد نتیجه و ثمره اندیشه مطلق انگاری است و کسانی که خود را حقیقت محض می دانستند شرایطی را جهت وی به وجود آوردند که وی به این نقطه برسد که در برابر ساختارهای نظام بایستد. به نظر من احمدی نژاد درس عبرت بزرگی جهت تاریخ سیاسی کشور عزیزمان ایران خواهد شد تا بعد از آن کسی خود را اندیشه مطلق و حقیقت محض قلمداد نکند. هر جریان سیاسی باید این احتمال را در نظر داشته باشد که روزی در اوج است و روزی نیز ممکن است در حضیض قرار داشته باشد. این در حالی است که احمدی نژاد و حامیانش هیچ احتمالی جهت شکست و در حضیض قرار داشتن جهت خود در نظر نگرفته بودند و به جای اینکه در اندیشه های خود بازبینی کنند در برابر ساختارهای نظام قرار گرفته اند.

با توجه به شرایط موجود چه آینده سیاسی جهت احمدی نژاد متصور هستید؟ آیا احمدی نژاد در نهایت با تصویر العمل جدی بعضی نهادها مواجه خواهد شد؟

لازم می دانم در این زمینه یادی بکنم از مرحوم آیت ا… هاشمی که چنین روزهایی را آینده نگری و پیشگویی کرده بودند. به نظر می رسد آینده نگری های مرحوم هاشمی موبه مو در حال تحقق یافتن هست. آقای هاشمی خیلی پیش تر عنوان کردند که احمدی نژاد روزی در برابر نظام نیز خواهد ایستاد و امروز ما مشاهده می کنیم که آینده نگری ایشان درست از آب درآمده و احمدی نژاد با نامه ها و رفتارهایی که انجام می دهد در برابر نظام ایستاده هست. در شرایط کنونی مردم از دستگاه قضایی کشور انتظار دارند عدالت را راجع به احمدی نژاد رعایت کند و بین روسای جمهور گذشته هیچ تفاوتی قائل نشود. امروز نظام سیاسی و دستگاه قضایی باید به شکلی با ناهنجاری های احمدی نژاد و اطرافیانش برخورد کند که مردم عدالت نظام را به معنای واقعی متوجه شود تا هیچ گونه شائبه در این زمینه وجود نداشته باشد. با این وجود این مساله که نظام در نهایت چه تصمیمی راجع به احمدی نژاد خواهد گرفت نیازمند گذشت وقت و تدبیر مسئولان است.

واژه های کلیدی: سیاسی | اینترنت | احمدی نژاد | احمدی نژاد | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه